Saturday, March 22, 2008

Бюро за изгубени вещи

Никога не съм виждала подобно. Интересно ми е как ли би изглеждало, представям си го препълнено от всевъзможни чадъри, шапки, портомонета, някакви бижута... Аз сигурно поне веднъж в седмицата щях да се отбивам, защото около мен е описана окръжност от невидима и все пак всепоглъщаща черна дупка, която протяга пипалата си към мои важни придобивки и след това ги храносмила със задоволство. И все пак, ако някога се отбия покрай това Бюро за изгубени/намерени вещи, бих си потърсила:
1. Една монета от 1852 година. Ужасно се гордеех с нея. Незнам баба ми откъде я извади преди време, но дълго я носих на ръката си. В един не-чак-толкова-прекрасен ден забелязах, че вече не си принадлежим.
2. Една порядъчна сума пари, постепенно изпадали от моите задни, вътрешни, горни и плитки джобове.
3. Една приятелка, която преди няколко години се попиля безидейно къде и повече не разбрах нищо за нея.
4. Два месеца от живота ми, в които бях толкова заета с дейности, грижещи се за усилената ми деградация, че май нищо през тях не ми се случи.
5. Един телефонен номер, който ми гарантираше гласа на много скъп човек. След това пробвах какви ли не числови комбинации, докато накрая тъжно се примирих, че шансът да спечеля от тотото всъщност е доста по-голям.
6. Една ужасно странна любов, която изчезна малко преди окончателно да се появи. В интерес на истината никак не мога да си го представя сгънат стратегически върху най-горния рафт във въпросното помещение. Предполагам, че с жената, която е на смяна са в непрекъснати разпри, свързани с всички аспекти на нашето не/съществуване. Ето защо искам да й кажа, че съвестно поемам всички разходи, свързани с неговата поредна бира, която помага да мълчи по-дълго. Както и всички разходи, свързани с непрекъснатото му огладняване. Надявам се, че все пак някой е изгубил телевизорът си, така че той е зает да гледа мачове, да спори с новинарите, да превключва музикалните канали с досада... и не му остава много време да й обяснява как всъщност стоят НЕЩАТА. Абсолютно я разбирам, че иска той да изчезне от там час по-скоро, защото и мен неведнъж са ме връхлитали подобни мисли. И все пак, гарантирам, че след като си тръгне, малко ще й липсва неговото философстване, мръщене, бръщолевене, мълчание, неуместните му шеги и самочувствието му. Моля, ако забележите описаният господин, обадете ми се бързо. Някак си ще понеса описаните му качества :)

Взето назаем от ТУК

No comments: